Logo Unii Europejskiej
kontrastWersja dla niedowidzących
rozmiar A- A A+

"MALUCHOLANDIA"

Publiczny Żłobek w Busku-Zdroju

LIPIEC/SIERPIEŃ
Program adaptacji dla dzieci nowoprzyjętych

ADAPTACJA PRZYJAZNA DZIECKU

„Małymi kroczkami zostaniesz z nami“.

  1. Budowanie poczucia bezpieczeństwa
  2. Poznawanie nowego otoczenia
  3. Poznawanie rytmu dnia
  4. Dziecko w grupie rówieśników
  5. Przyjazny dywan

Rozpoczęcie dokumentowania obserwacji dzieci pod kątem ich rozwoju psycho- motorycznego w Kartach Obserwacyjnych Rozwoju Dziecka.

WRZESIEŃ – SIERPIEŃ
Wdrażanie programów realizowanych przez cały rok szkolnym
 

STYMULOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECKA

„Dzieciństwo jest na całe życie”

  1. „Przytulanki – kołysanki” , zabawy paluszkowe M. Bogdanowicz  metodą na wywołanie radosnego nastroju i budowanie zaufania i więzi miedzy dzieckiem a opiekunką.
  2. „Kto się bawi, ten się uczy“ - zabawa podstawą  rozwoju dziecka.
  3. Integracja sensoryczna - zabawy rozwijające sprawność psychomotoryczną dzieci w wieku żłobkowym.
  4. "Dziś są moje urodziny, wszyscy razem się bawimy!" – urodzinowe świętowanie w grupie rówieśników. 
  5. Dzień Pluszowego Misia.

BEZPIECZNY MALUSZEK

„Bezpieczeństwo to podstawa, to dla dzieci ważna sprawa“

  1. Bezpieczeństwo dzieci w żłobku naszym priorytetem podczas zajęć opiekuńczo – wychowawczych.
  2. Zajęcia edukacyjne – bezpieczeństwo w domu i na drodze, w żłobku i podczas wakacji.
  3. Wizyta Straży Pożarnej – pokaz , pogadanka, wspólne zabawy w ogrodzie.
  4. Ćwiczenia ewakuacyjne z użyciem węża.
  5. „Zasady poruszania się po drodze“ .

 WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ

„Ze sztuką od najmłodszych lat“

  1. „Muzyka i śpiew, pląsy i taniec“- zajęcia rytmiczne : inspirowanie do wyrażania nastroju poprzez ruch i zabawy muzyczne.
  2. „Na bębenku marsza gram“ - zaznajomienie dzieci z wyglądem i dźwiękami instrumentów muzycznych.
  3. „W teatrzyku przedstawienie, w żłobku wielkie poruszenie“ -  inscenizowanie wierszyków i bajek. Dziecko widzem i aktorem.
  4. „Kolorowe kredki w pudełeczku noszę“ - zajęcia rozwijające   sprawność manualną i pobudzające wyobraźnię dziecka z      użyciem farb, plasteliny, kredek itp.
  5. „Niech żyje bal!“ - zabawa karnawałowa.
  6. „Na kartach książeczki mieszkają bajeczki“ - rozwijanie wyobraźni dziecka poprzez opowiadanie i czytanie bajek.
  7. „Nasze tradycje“ - zajęcia tematyczne dotyczące świąt  oraz związanych z nimi zwyczajów. Wykonywanie ozdób i dekoracji świątecznych.

WYCHOWANIE ZDROWOTNE - KSZTAŁTOWANIE SAMODZIELNOŚCI U DZIECI

„Dużo wiem, umiem sam i o zdrowie swoje dbam“
„Małymi kroczkami ku samodzielności“ - opanowywanie umiejętności samoobsługowych.
„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki“ - nauka samodzielnego spożywania posiłków oraz przezwyciężanie uprzedzeń do potraw;
„Dbam o czystość- rączki myję i nocniczka też użyję“-  przyzwyczajenia higieniczne podstawą wychowania zdrowotnego.
„Pomóż mi zrobić to samemu“ - kształtowanie samodzielności u dzieci.
„Książki na półkę, klocki do szafki – posprzątane juz zabawki“ - wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku.
„Gimnastyka ważna sprawa dużo zdrowia i zabawa“- gimnastyka ogólnorozwojowa.

JUŻ CZAS POZNAĆ ŚWIAT WOKÓŁ NAS - WPROWADZENIE DZIECI W ŚWIAT PRZYRODY

"Z przyrodą za pan brat"

  1. Zielony kącik w naszej sali.
  2. „Przyroda wzywa nas swym echem“- otwieranie oczu i nadstawianie uszu na wszystko, co się dzieje w przyrodzie.
  3. „Mały Ogrodnik“ - śledzenie rozwoju posadzonych roślin.
  4. „Mój dziadek dał mi psa“ - inspirowanie aktywnej, pozytywnej postawy dziecka do zwierząt i ptaków.
  5. Cztery pory roku w żłobkowym ogrodzie- zaznajomienie ze zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie w związku ze zmianami pór  roku.
  6. „Wszystkie dzieci są radosne, bo za oknem widać wiosnę“ - powitanie Wiosny.
  7. „Piosenka z przyrodą w tle“ - śpiewanie i inscenizowanie poprzez ruch piosenek o przyrodzie i zjawiskach atmosferycznych.

CZERWIEC / SIERPIEŃ
WSPÓŁPRACA  ZE ŚRODOWISKIEM RODZINNYM

"Rodzice i wychowawcy powinni być dla siebie sprzymierzeńcami, którzy dążą do stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dla swoich dzieci i wychowanków."

  1. Organizowanie imprez z udziałem rodziców – piknik rodzinny okazją do bliższego uczestniczenia w życiu Żłobka.
  2. Zebranie ogólne.
  3. Podsumowanie i wnioski z pobytu dziecka w placówce.
  4. Pożegnanie dzieci odchodzących do przedszkola.  
Logotypy

Projekt zrealizowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, na lata 2014-2020 z Działania 8.1.1. Zwiększenie dostępu do opieki nad dziećmi do lat 3.
Tytuł Projektu: „Malucholandia czyli aktywni rodzice to szczęśliwe dzieci”